Dieet om lagere triglyceriden – heb je het nodig?

Een hoog niveau van triglyceride lezen betekent dat je te veel 'slechte' vetten in je lichaam hebt. Hoge triglyceride niveau zijn slecht voor het hart en diëtisten hebben lang aangeraden bepaalde voedingsmiddelen tot lagere triglyceriden en het bevorderen van een betere gezondheid en sterker hart.

Triglyceriden 101

Triglyceride is lichaamsvet die in combinatie met cholesterol vormen plasma lipiden in het lichaam. Een hoog niveau van triglyceriden in het lichaam komt neer op een hoog niveau van slechte cholesterol en lageniveau van goede cholesterol.

Als normaal beschouwd triglyceride niveau is lager dan 150 mg / dL; borderline op hoog niveau is 150 tot 199 mg / dL; hoog niveau is 200 tot 499 mg / dL, en zeer hoog niveau is 500 mg / dL of hoger.

Factoren die van invloed kunnen zijn op triglyceride het bedrag in het lichaam

Factoren die de aanwezigheid van hoge triglyceriden in het lichaam beïnvloeden zijn: leeftijd, medicatie, ziekte, erfelijkheid en overmatige inname van vet voedsel. Je mag niet volledig kunnencontrole van de eerste vier factoren, maar je kunt een overmatige inname van vet voedsel controle door middel van diëten die triglyceriden.

De factor leeftijd

Triglyceriden in uw lichaam te verhogen als je ouder wordt. Triglyceridenspiegels anders zou zijn voor een persoon wanneer hij in zijn tienerjaren, middelbare leeftijd en ouderdom.

De ziekte factor

Bepaalde ziektes dat het niveau van triglyceriden kunnen verhogen zijn diabetes, nier-en leverziekten. Hyperthyreoïdie kan ook van invloedde hoeveelheid triglyceriden in het lichaam.

Medicatie factor

Geneesmiddelen zoals steroïden en anticonceptiepillen kunnen de hoeveelheid triglyceriden in het lichaam. Diuretica of plaspillen kan ook leiden tot een hoog gehalte aan triglyceriden in het lichaam.

Genen en erfelijkheid factor

Als hoge triglyceride niveaus in de familie, zal familieleden hebben de neiging om erven.


Voedsel dat je eet

Vette voedingsmiddelen blijven een belangrijkebijdrage bij het verhogen van het niveau van triglyceriden in je lichaam. Een voedzaam dieet dat is laag in vet is een factor die u volledig kan controleren tot niveaus lager uw triglyceride.

Dieet om triglyceriden lagere

* Behoud ideale gewicht door het beheersen van calorie-inname.

U dient zich bewust van uw ideale BMI (Body Mass Index), die uw lengte en gewicht gebruikt om aan te geven of uw gewicht binnen een gezond assortiment. Toezicht houden op de hoeveelheid en het type van uwvoedselinname, zodat u een gezond BMI en gewicht te behouden.

* Start het eten van vetarm voedsel en vermijd vette voedingsmiddelen.

Voorbeelden van vetarm voedsel zijn gedroogde bonen, erwten en linzen; volkoren brood, granen en pasta; eiwitten, zonder dat de eidooier; afgeroomde en vetvrije melk; kaas, zoals Parmezaanse kaas en ricotta, magere kwark en yoghurt. Er zijn ook weinig vet vlees zoals vis, vlees van pluimvee (met de huid verwijderd) en mager vlees van de lendenen en flank.

* Vermindering van verzadigde vettenin het voedsel dat je eet.

Vermijd te veel verzadigde producten te presenteren in de sector oliën, zoals kokosolie en palmolie en palmpitolie, margarines en producten op basis van deze olie; koffieverrijkers; verkorten, reuzel en gesmolten boter. Je moet ook onthouden van het eten van gebakken varkensvlees huiden en chitterling uit varkensdarmen, rood vlees met vet, en gevogelte met vet en huid.

* Afzien van het eten van suikers en suiker in verschillende vormen.

Suiker wordt omgezet in triglyceriden wanneer gedetecteerd doorde lever. Hoe meer suiker in het bloed, hoe meer triglyceride gevormd. Zich te onthouden van het eten van voedingsmiddelen vol met suiker, zoals jam, gelei, frisdranken, vruchtendranken, koekjes, gebak en snoep.

* Beperk de inname van alcohol die het niveau van triglyceriden in het bloed verhoogt.

Alcohol, zoals bier, wijn en sterke drank kan het niveau van triglyceriden in het bloed rechtstreeks verhogen. Calorieën uit alcohol kan ook leiden tot de vorming van triglyceriden in het lichaam.

Visit : Polishing Pads Bonnets flixya.com/blog/florentynaadalb flixya.com/blog/benedykthonorat

This entry was posted in Diet Articles and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s