Zuur alkalisch dieet voeding

Terwijl het onderzoek naar voeding voor mijn zure alkalisch dieet Ik was geschokt te ontdekken dat spinazie biefstuk bevat meer ijzer per 100g dan een dunne lende! Mijn tactiek tot nu toe is om gewoon verhoog ik mijn alkalische voedselconsumptie, terwijl niet zo veel zorgen te maken over het verminderen van zure voedingsmiddelen zoals vlees omdat ik nog steeds het gevoel dat het qua voedingswaarde waardevol. Echter, de meer onderzoek ik doe, hoe meer ik begin te beseffen dat we veel van onze nutritionele behoeften te voldoen van groenten.

Het uitgangspunt van hetzuur alkalisch dieet is dat fruit en groenten zijn de vorming van alkalische voedingsmiddelen, terwijl vrijwel alles wat anders is zuurvormende voedingsmiddelen. Het doel is niet om te eten slechts een of de andere, maar alkaline eet een evenwichtig dieet ongeveer 4 delen op 1 deel zure voedingsmiddelen. In feite betekent dit toenemende consumptie van groenten en fruit, terwijl het verminderen van de rommel in ons dieet. Een eenvoudig idee dat ons kan nemen om een betere plaats de gezondheid-wijs.

Vandaag voor mijn zuur alkalisch dieet project dat ik in vergelijkingspinazie met entrecote. De vraag die ik mezelf – "Als onderdeel van een zuur alkalisch dieet, heb ik nodig om vlees te eten?"

Het deel ik ben verward over is op dit moment wat te gebruiken als mijn eiwitbronnen als ik een vegetariër te worden. Spinazie bevat een scala aan mineralen in hogere hoeveelheden rauwe biefstuk en een verwaarloosbaar gehalte aan vet. Maar het bevat slechts een tiende van het eiwit.

Zoals iedereen na de alkalische zure voeding al weet, spinazie is een alkalischevoedsel, terwijl entrecote is een zuurvormende voedingsmiddelen.

Hier is de pral (Potentiële Renal Acid Load) berekening die is een erkende methode om het zuur te bevestigen / status van alkalische voedingsmiddelen. Positieve waarden duiden op zuurvormende voedingsmiddelen terwijl negatieve waarden duiden op de vorming van alkalische voedingsmiddelen. De berekening is gebaseerd op de nutritionele waarden die in 100 g van het voedingsmiddel worden geanalyseerd.

Pral = 0,49 * eiwit (g) + 0.037 * fosfor (mg) – 0,021 * kalium (mg) – 0,026* Magnesium (Mg) – 0,013 * calcium (mg)

Spinazie, ruwe pral = 0,49 * 2,86 eiwit (g) 1,4014 + 0,037 * 49 fosfor (mg) 1.813-0.021 * 558 kalium (mg) +11,718-+0,026 * 79 magnesium (Mg) 2.054-0.013 * 99 calcium (mg) 1.287 – 11,8446

Beef, boven de dunne lende, gescheiden mager en vet, bijgesneden tot 1 / 8 "vet, te selecteren, ruwe pral = 0,49 * 20,68 eiwit (g) + 0,037 * 10,1332 194 fosfor (mg) 7,178-0,021 * 321 kalium (mg) 6.741 – 0.026 * 21 magnesium (Mg) 0.546-0.013 * 24 calcium (mg)0.312 9.7122

Zoals we kunnen zien, de pral formule vertelt ons of een voedingsmiddel heeft een alkalizing of verzurend effect op het lichaam.

Mijn huidige voeding overtuigingen zijn die zure voedingsmiddelen niet de vijand zijn. In plaats van voedingsmiddelen met een lage kwaliteit van de voeding, bewerkte voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan zout en suiker als zeer vette voedingsmiddelen die alle meestal toevallig zure voedingsmiddelen zijn wat we willen beperken in onze voeding.

My Links : Eldercare flixya.com/blog/alfredjduke

This entry was posted in Diet Articles and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment