Mediterrane Dieet Plan voor een gezonde hersenen

Eten een mediterraan dieet plan dat is hoog in gezonde vetten, zuivel en vlees grenzen is niet alleen goed voor je hart, een aantal nieuwe onderzoek suggereert dat het misschien ook gezond voedsel voor de hersenen. Na een mediterrane stijl dieet helpt verlagen het risico van het ontwikkelen van kleine gebieden van dood weefsel die zijn gekoppeld aan het denken problemen. Doctor's noemen deze herseninfarcten, en hen als betrokken bij vasculaire dementie verwijzen, de tweede meest voorkomende vorm van de ziekte na de ziekte van Alzheimer. DeMayo Clinic brengt de nummers met vasculaire dementie op tussen de 1-4% van de 65-plussers.

De risico's voor vaatziekten zijn vergelijkbaar met de ziekte van Alzheimer en onder andere hoge bloeddruk, een hoog vet dieet, diabetes type 2 en een lage inname van foliumzuur. In deze laatste studie van de proefpersonen had nooit een klinisch beroerte, maar kunnen kleinere hebben gehad, onopgemerkt Ones. MRI hersenscans kunnen detecteren zulke kleine beroertes.

De studie banden dieet te aaien en de betrokken 712 New Yorkers over de leeftijdvan 65, die werd gevraagd over hun voeding en vervolgens zes jaar later onderging een MRI-scan. Onderzoekers ontdekten dat degenen die het meest op de voet gevolgd in mediterrane stijl dieet volgden, bleken 36% minder kans op schade hebben gebieden van de hersenen, in vergelijking met degenen wier eetgewoonten zijn het minst als het dieet.

Toen de onderzoekers gecontroleerd voor hoge bloeddruk, mediterraan dieet was het nog steeds vastgebonden aan een lager risico op hersenbeschadiging. Het zou kunnen zijn van deze manier van eten helpt bij het beschermen van dehersenvaatjes zelf, zonder verwijzing naar andere problemen, zoals hoge bloeddruk.

De onderzoekers keken ook naar de individuele componenten van het mediterrane dieet om te zien of men kon worden aangemerkt als bijzonder heilzaam. Ze vonden een sterkere associatie tussen het eten van de hele voeding en preventie van schade aan de hersenen dan met een enkele levensmiddelen in het dieet. Het zou zomaar kunnen dat de combinatie van alle elementen, met inbegrip van visolie, kan het positieve effect zal producerenop de hersenen.

Toen kwam het tot een beroerte, de proefpersonen die het dieet gevolgd plan het minst hadden een verhoogd risico van beroertes dat vergelijkbaar is met mensen met hoge bloeddruk. Degenen die zich aan het mediterrane dieet regime had een niveau van bescherming dat vergelijkbaar is met degenen die het niet hebben hypertensie. Andere studies hebben gesuggereerd dat dit zou kunnen eten stijl te helpen bij het voorkomen van een tweede hartaanval, het stoppen van de noodzaak voor diabetes medicijnen en het verlagen van kankerrisico.

Het is belangrijk te begrijpen dat de resultaten van het werk te tonen vereniging, niet causaliteit, die ons vertelt dat er sprake zou kunnen andere factoren tussen de mediterrane dieet de weerstand tegen dit soort schade aan de hersenen. Ander onderzoek heeft aangetoond dat de meer onderwerpen stok aan het dieet, des te beter de bescherming tegen hoge bloeddruk krijgen ze, en dit is ook geassocieerd met deze problemen hersenen.

Het mediterrane dieet is niet zozeer een dieet plan als een maniervan het eten voor het leven, en is niets zoals het typische Amerikaanse dieet. Het mediterrane dieet is:

– Zeer weinig rood vlees en gevogelte

– Gebruikt olijfolie als de belangrijkste bron vet

– Zeer veel fruit, noten, peulvruchten, groenten en granen

– Hoog in vis

– Vergunning lage tot matige inname van wijn

Toekomstig werk zal moeten bevestigen of de betrokkenen moet volgen over de gehele mediterrane dieet plan, of als er onderdelen die leiden tot de positieveeffecten. Vaststellen van specifieke voedingsmiddelen kan maken verandert de manier waarop we eten gemakkelijker – aanpassingen kunnen worden gericht op het toevoegen van een of twee elementen toe aan onze huidige voeding, veeleer dan te proberen opnieuw vorm te geven aan het eten van een levenslange patroon van. Toch maakt niet uit wat de deskundigen moeten concluderen, we zien duidelijk dat dat wat je in je lichaam (goed of slecht) heeft inderdaad een invloed op zowel lichaam en geest.

Related : Shifters Naturopathy Books Chrome Covers flixya.com/blog/vancesisobel flixya.com/blog/franciszekagata flixya.com/blog/annaflorjanl

This entry was posted in Diet Articles and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s