Paleo Dieet – Een Caveman Dieet voor Modern Times

Veel mensen hebben gehoord van het paleo dieet zonder echt te weten wat het is. Ook wel de oude steentijd, holbewoner of Stone Age dieet, het is, zoals de namen al aangeven, een manier van eten op basis van de levensstijl van onze voorouders lang geleden. Meer in het bijzonder, het paleo dieet wil van het herscheppen van het eetgewoonten voordat de agrarische revolutie, die was ongeveer 10.000 jaar geleden.

Natuurlijk, een dieet is zo onvermijdelijk doet om te onnauwkeurig zijn. Als je erover nadenkt,Je kunt je afvragen als zelfs de slimste wetenschappers eigenlijk weet met zekerheid wat de mensen aten zo lang geleden. Er is enig bewijs, maar ook veel speculatie. Bijvoorbeeld, weten we dat mensen waren voornamelijk jagers-verzamelaars, maar we weten niet altijd precies weten wat ze gejaagd en verzameld. Een ander probleem is dat de mens geëvolueerd op verschillende manieren, afhankelijk van hun eigen klimaat en andere factoren. Paleolithische mensen wonen in de buurt van de poolcirkel zou hebben gegeten zeer verschillende soorten voedingsmiddelendan zij die wonen in Hawaii.

Ondanks deze schijnbare moeilijkheden, de paleo dieet is nog steeds een verrassend coherent en verstandig. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat onze moderne, geïnstitutionaliseerde voedselproductie systeem is zo afhankelijk geworden van verwerkte en kunstmatige voeding die gewoon terug te keren naar een eenvoudiger tijd wordt automatisch naar een grote verbetering zijn! Met andere woorden, terug te keren naar het vorige voorbeeld, zou je een veel beter eten als een typische Eskimo of Hawaiianinheemse (of Zuid-Amerikaanse inheemse, Afrikaanse, vroege Europese, etc.) dan volgt het typische moderne junk food dieet. Dus terwijl deskundigen kunnen muggenziften over wat precies wel en niet toegestaan in de paleo dieet, als je zou gewoon proberen naar aanleiding van de fundamentele richtsnoeren, zou je meer moeten eten voedzaam veel.

Wat zijn de basisprincipes van het paleo dieet? Wezen, eet natuurlijke vlees, vis en eieren;

zuivel is meer controversieel, maar een beetje biologische zuivel is prima. Als het aankomt opnaar dierlijke producten, moeten zij worden organische of gras (niet maïs) gevoed. Deze dierlijke producten hebben betrekking op de "jager" deel van de vergelijking. Voor de "verzamelaars" de helft, hebben we noten, groenten en fruit. Groenten, echter niet bevatten veel relatief recente toevoegingen aan het menselijke dieet, zoals aardappelen. Geraffineerde suiker is ook niet toegestaan. Misschien wel de meest radicale aspect van dit systeem is dat het allemaal korrels uitsluit. Dit betekent dat er geen brood, pasta of rijst, die de nietjes van zo vele modernediëten.

Je hebt misschien gemerkt dat de paleo dieet niet ideeën voldoen aan tal van moderne over het eten van een laag vet, ook vegetarisch dieet. Op deze manier is het meer in lijn met de bevindingen van Weston Price, een andere omstreden onderzoeker die ook bestudeerd veel traditionele mensen en ontdekten dat sommige van hen zijn perfect gezond en toch eten vetrijk voedsel (hoewel natuurlijk niet, de vee-industrie zoals we die hebben in ontwikkelde samenlevingen). In feite zijn veel van deze "primitieve" mensenhebben vrijwel geen van de degeneratieve ziekten, zoals hart-en vaatziekten, kanker en diabetes die een plaag zijn zo veel samenlevingen vandaag. Terwijl Weston Price bevindingen zijn niet precies hetzelfde als de Paleo dieet, de twee overlappen elkaar op veel gebieden.

Veel mensen willen het idee van te proberen het paleo dieet, maar vraag me af wat ze gaan eten als ze niet kunnen hebben brood, suiker of pasta. Het vereist een open geest en een bereidheid om een nieuwe levensstijl proberen. Er zijn een paar manieren te benaderendit. Je zou kunnen proberen voor een maand en zie hoe je je voelt. Als u zich energieker voelt en misschien wat gewicht verliezen, zoals veel mensen doen, je zou willen doorgaan met het.

Is er iets anders in gedachten te houden met deze of een dieet: als je kunt vasthouden aan een goed dieet 75% of zo van de tijd, krijg je de meeste van de voordelen die het heeft te bieden. Met andere woorden, als je vast het paleo dieet, hoef je niet te zweren om nooit meer te eten een deel van de Franse toast, een sneetjepizza of een kom van uw favoriete pasta. Het punt is dat je iets kunt gebruiken zoals het paleo dieet als een leidend beginsel. Dan weer, als je meer van een "alles of niets"-type persoon, en vind je echt leuk vindt, dan kun je volgen 100%, en alle van de voordelen!

Het paleo dieet is iets dat, als je eenmaal serieus bestuderen, maakt intuïtief gevoel.

Het is een feit, ondanks de "vooruitgang" van het moderne leven, zijn veel dingen, zoals de productie van levensmiddelen ontworpen omgoedkoper produceren grote hoeveelheden van producten. Met andere woorden, de focus ligt op kwantiteit, niet kwaliteit. Zet nog een andere manier, als je eet als een normale moderne mens, bent u in wezen het eten van een geïnstitutionaliseerde dieet. Het paleo dieet is een authentieke manier om familie te kiezen iets beter voor u en uw.

Related : Belt Sanders mariesbertie.blog.com

This entry was posted in Diet Articles and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s