Dieet voor de behandeling van type 2 diabetes

Een gezond dieet kan het verschil maken wanneer u lijdt aan type 2 diabetes. Andere dan de dagelijkse medicatie en de uitoefening routine, moet u ook naar rechts te eten. De juiste voeding zal je enorm helpen als het gaat om het houden van uw bloedsuikerspiegel binnen toelaatbare grenzen. Dus hoe kan een dieet helpt u al deze dingen? Nou, het beste om te doen is om naar een diëtist of een arts en maakte je dieet grafiek een. Dit artikel is alleen bedoeldgeven u een snel overzicht van de belangrijkste aspecten van een aanbevolen dieet voor een diabeet.

Het eerste wat je nodig hebt om op te letten is de koolhydraten Food Group. Koolhydraten zijn riskant voor diabetes-patiënten, omdat ze breken direct in suiker of glucose. Glucose is de primaire bron van energie voor het lichaam, maar te veel glucose in het lichaam veroorzaakt diabetes. Koolhydraten zijn van twee soorten – eenvoudig en complex. Enkelvoudige koolhydraten sucrose zijn, fructose, lactose, enz.Deze zijn meestal te vinden in geraffineerde suiker, fruit, melk, etc. Complexe koolhydraten zijn vooral zetmeelrijke voedingsmiddelen zoals tarwe en rijst. Meeste granen zijn complexe koolhydraten. Complexe koolhydraten nemen meer tijd om te verteren en breken. Vandaar dat zij worden geacht te zijn beter voor diabetici.

Om uw inname van koolhydraten in te checken, moet je uitzoeken hoeveel koolhydraten je nodig hebt per dag. Dan gebaseerd op dat, deelt u de hoeveelheid koolhydraten in uw maaltijden. Op deze manier krijg jeom te eten wat je wilt en toch houd je dagelijkse inname van koolhydraten in te checken. Een diëtist kan u vertellen hoeveel koolhydraten je nodig hebt op een dagelijkse basis.

Een ander belangrijk onderdeel van uw dieet is vezel. Fiber is de onverteerde deel van de plant, vooral cellulose. Dit is niet in het lichaam opgenomen, maar helpt het lichaam door het maken van stoelgang gemakkelijker. Vezelrijk dieet worden geassocieerd met een lagere bloeddruk, verlaagde risico op een hartaanval en ook een verlaagd risico op obesitas. Hetis vooral gunstig voor diabetici, omdat het vertraagt de absorptie van suiker in het lichaam en helpt zo de controle bloedsuikerspiegel. Verse groenten en fruit, volkoren granen en zemelen producten hebben een hoog vezelgehalte.

Vet is iets dat je nodig hebt om zo veel mogelijk te vermijden. Zuivelproducten en gebakken producten hebben meestal het hoogste vetgehalte. Dus kaas, volle melk en zoetigheden zijn allemaal hoog in vet. Te voorkomen dat deze zoveel mogelijk goed zal zijn voor jou. Als het gaat om vlees,probeer met mager vlees zoals gevogelte en vis in plaats van iets als rundvlees. Ook voorkomen dat je eten frituren. Probeer te bakken, grillen, roosteren of kook je eten plaats.

Zout is een ander ding om op te letten. Alle diabetici wordt aangeraden te gaan op een zoutarm dieet. Zout en diabetes zowel hef je je risico op hoge bloeddruk. Het vermijden van ingeblikt voedsel items, zal verpakt voedsel etc verlaagt u uw zoutinname. Je moet ook over te schakelen naar zoutarm koken.

See Also : Tables Dust Bags flixya.com/blog/antoniafrancisz flixya.com/blog/vancesisobel

This entry was posted in Diet Articles and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s